Dag 8: Heel veel water

9 mei 2018 - Hveragerði, IJsland

De dag van vandaag stond in het teken van water. Nog meer watervallen? Ja nog meer watervallen, maar toch heeft iedere waterval iets speciaals. We begonnen vanochtend met de Skogafoss waterval. Een mooie grote waterval waar je heel dicht bij kan komen. Je zou zelfs even kunnen douchen maar dat hebben we maar niet gedaan. Wel zijn we via een trap van ruim 400 treden naar boven gelopen. Een goede ochtend work-out dus. Daarna naar de Seljalandsfoss waterval. Het speciale aan deze waterval is dat je er achterlangs kan lopen. Je wordt wel een beetje nat, maar dat vinden we helemaal niet erg. De derde waterval heet de Gljufrabui watrval. Deze waterval stort zich in een soort grot waar je via een nauwe doorgang in kan komen. Ook heel bijzonder om te zien. Dan op naar de Hjalparfoss waterval. De waterval wordt gevormd door twee verschillende rivieren die hier precies bij elkaar komen. Een mooie dubbele waterval dus. Dan naar de laatste waterval van vandaag. En nee we zijn ze nog steeds niet zat omdat het gewoon ontzettend mooi blijft om te zien hoe water met veel kracht naar beneden stort. Veel kracht past heel goed bij deze laatste waterval: de Gullfoss waterval. Bij deze machtige waterval dondert het water in twee etappes naar beneden in een 32 meter diepe kloof. De video’s spreken voor zich. Als afsluiting van vandaag zijn we bij Geysir geweest. Dit is de bekendste springbron ter wereld die ook haar naam gaf aan onze keukengeiser. Helaas werkt deze geiser niet meer, maar zijn kleinere broertje, de Strokkur geiser nog wel. Iedere 4-8 minuten spuit deze 10-20 meter hoog. Op naar ons laatste vakantiehuisje om te eten en lekker bij te komen van deze dag. We zullen hier 2 dagen blijven en dan gaan we helaas en ook weer niet helaas met het vliegtuig terug naar Nederland.

1. Inge:
    10 mei 2018
    Schitterend! Fijn dat Meike kon zien wat een geiser is... Echt ongekend mooi dat IJsland. Nog 2 nachtjes slapen, de kids tellen hier echt wel af hoor...
  2. Marijke:
    10 mei 2018
    Prachtige watervallen. Heb via jullie een indruk gekregen van IJsland. Een land waar je in eerste instantie niet direct als vakantie land voor zou kiezen. Bedankt voor de mooie verhalen.
  3. Corrie:
    10 mei 2018
    Prachtig van dit natuurgeweld krijg je noooooit genoeg geniet nog van jullie laatste dagen.
  4. Ellie:
    10 mei 2018
    Wat is het mooi om te zien die watervallen een mooie herinnering rijker en dan weer terug naar huis 9een beetje jammer