Dag 10: Afscheid in stijl

11 mei 2018 - Keflavík, IJsland

We nemen vandaag afscheid van IJsland. Maar IJsland doet dat wel in stijl. Vandaag veel regen, wind, kou, stinkende zwavel, hete modder en stoom en ook zo nu en dan een zonnetje. IJsland is een land van uitersten, van prachtige natuur, van wonderlijke landschappen en vergezichten en van natuurkrachten. Nog nooit hebben we de aardse krachten zo intens beleefd als in dit land. We begonnen onze dag met wachten tot de harde regen een beetje minder werd. Daardoor hadden we wel ruim de tijd om samen over van alles en nog wat te praten. Dat praten hebben we op deze vakantie sowieso genoeg kunnen doen... Fijn om samen echt quality time te hebben. We zijn aan het begin van de middag naar ons hotel bij het vliegveld gereden. Onderweg hebben we nog een paar stops gemaakt. We zijn eerst naar Seltun gereden. Dit is een zwavelveld waar weer van alles uit de grond omhoog borrelt. Het stonk er behoorlijk naar rotte eieren door al die zwavel. We zagen er twee kinderen lopen die regelmatig met hun neus dichtgeknepen achter hun papa en mama aanliepen. Dat zou Remon vroeger ook zo gedaan hebben en dat zullen zijn kinderen ook zo doen. Daarna nog even de ruige kust bekeken en een grote bron bezocht waar zoveel stoom uit kwam dat de bron niet meer zichtbaar was. Als laatste de brug between two continents bezocht. Links Europa, rechts Amerika. Weer een bewijs dat IJsland in tweeën gedeeld wordt. Dit is ons laatste reisverhaal van deze vakantie. Bedankt voor alle reacties die we van jullie hebben gekregen. We denken dat jullie een goede indruk van onze bijzondere reis hebben gekregen. Heel speciaal om dit zo samen met je vader te doen. Bedankt papa dat we dit samen hebben kunnen doen. En dat we samen dingen gezien en beleefd hebben die jij en ik nog nooit eerder in ons leven hebben gezien en meegemaakt. Ik zal me deze reis nog lang herinneren.

Om af te sluiten:

Hoe kan je nu geen IJsland-fan zijn? Een land dat officieel natuurgebieden beschermt omdat daar elfjes en dwergen wonen. Daar moet je toch van houden?

1. Inge:
    11 mei 2018
    Super dat we zo op afstand konden meegenieten van jullie bijzondere avontuur. Inderdaad een reis om nooit meer te vergeten!!! Dikke knuffel van ons en goede reis terug! xxx
  2. Kees:
    11 mei 2018
    Hé mannen, het was inderdaad een prachtige indruk van Ijsland die jullie ons hebben gegeven.
    Dank voor de leerzame verhalen en dat we jullie reisgenoten mochten zijn. Goede reis terug, knopje om en voor altijd op de harde schijf of in de cloud! :-)
  3. Corrie:
    11 mei 2018
    Het was geweldig om zo met jullie mee te kunnen kijken in dit prachtige land bedankt daar voor en ook zeker de verhalen top wij wensen jullie goede reis terug het zal even afkicken zijn in ons kikkerlandje haha tot ziens.
  4. Jeroen:
    12 mei 2018
    wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt. Janske en ik willen in elk geval ooit naar ijsland hebben we al besloten. Goede terugreis en geniet van het hereniging met het thuisfront!
  5. Janske:
    12 mei 2018
    Wat een reis, mooi hoor. Misschien nog een keer terug met Tieme Remon?
  6. Ellie:
    13 mei 2018
    Ik heb op verre afstand genoten van jullie bijzonder mooie reis prachtige plaatjes en bijzondere verhalen ben ook een beetje op vakantie geweest kom veilig thuis.