Dag 2: Een drinkende draak en zeehonden

3 mei 2018 - Varmahlíð, IJsland

Vandaag op tijd opgestaan want we hadden een verre reis voor de boeg. Eerst in Reykjavik boodschappen doen en dan schrik je toch wel ff van de prijzen. Wat is Nederland toch goedkoop! Een bakje aardbeien voor 700 IJslandse kronen. Dat zegt jullie zo niets denken wij, maar dat is toch 5,60 Euro. Een gewoon gesneden brood voor 495 IJslandse kronen, ongeveer 4 Euro. Hoe doen ze dat hier in IJsland? Verdient de vuilnisman hier het salaris van een directeur?😀 Je moet toch eten dus na een uurtje shoppen alles gevonden wat we nodig hadden. Met hier en daar een kleine aanpassing omdat ze hier bijna geen keus in groenten hebben. En ja ook al zijn we twee mannen die vitamientjes willen we toch binnen krijgen. Goede opvoeding gehad...😜 Onderweg naar onze bestemming heel veel sneeuw, veel wind en ook wat zon gehad. Ongelooflijk hoe snel het weer hier omslaat. Zo rijd je in de zon en zo zie je bijna niets meer door de sneeuw. Helaas hebben we door de vele sneeuw wat minder van de omgeving kunnen zien want je kon soms niet verder dan 200 meter voor je kijken. Soms hadden we wel goed zicht en wat is de omgeving van dit land dan indrukwekkend. Aan het eind van de ochtend onze eerste waterval van IJsland (de Glanni waterval) bezocht. Het was erg koud (0 graden met windkracht 5) en zoals je op de foto ziet lag er ook veel sneeuw. Er zullen nog vele watervallen volgen... ‘s Middags zijn we van de asfaltweg af gegaan om naar Hvitserkur te rijden. De gravelweg was goed te doen, maar het voelt toch niet zo fijn om met 80 km per uur over zo’n weg te rijden. Hvitserkur is een rots in zee die doet denken aan een drinkende draak. Van boven kon je de rots goed zien, maar er ging ook een smal paadje naar beneden. Erg steil en glad dus dat heeft Remon even alleen gedaan... Toen hij beneden foto’s stond te maken zag hij ineens een stuk of 25 zeehonden in de zee. De zeehonden waren erg schuw. Toch nog een leuke video en wat foto’s ervan kunnen maken. Laat in de middag kwamen we aan bij ons huisje. Erg mooi met alles erop en eraan. Tussen de huisjes ligt ook nog een lekkere hottub, daar gaan we zo in.

1. Inge:
    3 mei 2018
    Wauw, ziet er echt schitterend uit! Vooral die zeehonden!!! Verder krijg ik de bibbers van jullie, jemig wat ziet het er koud uit! Hier volop zon haha:) Maar die hottub is natuurlijk wel super top! Enjoy!!! Liefs van ons xxx
  2. Jacqueline:
    3 mei 2018
    Heel mooi landschap. Lekkere hottub dus wat wil je nog meer na zo n dagje. Heerlijk. Enjoy.
  3. Kees:
    3 mei 2018
    Hé mannen, dat ziet er goed uit! Beetje bibberig weer maar dat maakt ons Dutch vikings toch niets uit! Wat ik niet begrijp is dat ze daar met zulke prijzen zulke rotwegen hebben.
    Enfin ga zo door, ziet er prachtig uit
  4. Mia:
    4 mei 2018
    Ziet er geweldig mooi uit wat een mooi avontuur zo samen nog veel bibber plezier!
  5. Ellie:
    4 mei 2018
    Wat een mooie belevenis en super koel
  6. Corrie:
    4 mei 2018
    Hoi mannenwat onwijs gave omgeving mooie foto,s echt vet.
  7. Huug Vooys:
    9 mei 2018
    Hoi manne wat een mooie natuur het is zo nu en dan,
    doorzetten maar dan krijgen wij ook mooie fotos te zien.